E-komercija


E-komercija ir tirdzniecības veids, kurā preces vai pakalpojumi tiek pārdoti vai iegādāti tiešsaistē. E-komercijas platformas ļauj uzņēmējiem piedāvāt savus produktus un pakalpojumus tiešsaistē, un patērētājiem tos iegādāties, izmantojot interneta veikalus, tirdzniecības platformas, mobilās lietotnes utt.

E-komercijas priekšrocības uzņēmējiem
 

  1. Plašāka auditorija: E-komercijas platformas piedāvā uzņēmējiem iespēju sasniegt plašu auditoriju, kuru var būt grūti sasniegt, izmantojot tradicionālās tirdzniecības metodes.
  2. Mazi izdevumi: E-komercijas platformas var būt ekonomiski izdevīgas, jo tās ļauj uzņēmējiem samazināt izdevumus, kas saistīti ar fiksētajiem tirdzniecības izdevumiem, piemēram, nomas maksām, utt.
  3. Lielāka rentabilitāte: E-komercijas platformas var būt rentablākas, jo tās ļauj uzņēmējiem sasniegt lielāku auditoriju un pārdot vairāk preču un pakalpojumu bez nepieciešamības paplašināt fizisko klātbūtni.
  4. Izdevīgāks mārketinga veids: E-komercijas platformas ļauj uzņēmējiem izmantot digitālo mārketingu, kas var būt izdevīgāks nekā tradicionālais mārketinga veids, jo tas ir mērķtiecīgāks un var sasniegt lielāku un konkrētu auditoriju.
  5. Ērtība un elastīgums: E-komercijas platformas ļauj uzņēmējiem darboties no jebkuras vietas un jebkurā laikā, kas nodrošina elastīgumu un ērtību.
  6. Dati un analītika: E-komercijas platformas ļauj uzņēmējiem iegūt datus un analītiku par patērētāju uzvedību un iepirkumu paradumiem, kas var palīdzēt uzlabot produktus un veikt efektīvāku mārketingu.
  7. Piegādes iespējas: E-komercijas platformas ļauj uzņēmējiem piedāvāt dažādas piegādes iespējas, kas var palielināt patērētāju apmierinātību un uzticību.

Kopumā e-komercijas platformas uzņēmējiem piedāvā plašu produktu klāstu, lielāku rentabilitāti, ērtību un elastīgumu, datu un analītikas iegūšanu, kā arī dažādas piegādes iespējas, kas var palielināt uzņēmuma peļņu un konkurētspēju.
 

Svarīgi aspekti e-komercijā
 

Uzņēmumam, kurš jau nodarbojas vai tikai vēl plāno nodarbotis ar e-komerciju, svarīgi ir saprast kā konkrētajā situācijā jāpiemēro pievienotās vērtības nodoklis (PVN).

PVN piemērošanu nosaka tādi aspekti, kā preču piegādes vietas, pakalpojuma saņēmēja mītnes vietas, kā arī vai preču vai pakalpojumu saņēmējs ir reģistrēts nodokļu maksātājs konkrētā ES dalībvalstī vai nav.

ES dalībvalstīs ir dažādas PVN likmes, attiecīgi veicot preču tālpārdošanu/pakalpojumu sniegšanu nereģistrēts nodokļa maksātājam būs jāpiemēro attiecīgās dalībvalsts PVN likme.

Svarīgi iepazīties ar tādiem jēdzieniem kā preču tālpārdošana vai elektroniski sniegti pakalpojumi. Tas palīdzēs noteikt ar kādu ekomercijas veidu uzņēmējs nodarbojas.

Papildus jāvērtē, vai uzņēmējam sniedzot ekomercijas pakalpojumus, nerodas pienākums maksāt dabas resursu nodokli konkrētajā ES dalībvalstī kur tiek veikta preču piegāde.


Preču tālpārdošana

Preču tālpārdošana ES teritorijā - ir tāda preču piegāde, kad preču piegādātājs (Komersants) vai trešā persona (Komersanta) vārdā nosūta vai transportē preces no dalībvalsts A, uz dalībvalsti B, Piemeram no Latvijas uz Igauniju.

Papildus teiktajam jāņem vērā 2 nosacījumi:

  1. preču saņēmējs ir nereģistrēts nodokļa maksātājs, citas dalībvalsts nereģistrēts nodokļa maksātājs vai persona, kura nav nodokļa maksātāja;
  2. piegādātās preces nav jauni transportlīdzekļi un nav preces, kas paredzētas montēšanai vai uzstādīšanai.
     

Elektroniski sniegti pakalpojumi
 

Elektroniski sniegti pakalpojumi ietver pakalpojumus, kas ir sniegti ar interneta vai elektroniskā tīkla palīdzību un kas pēc savas būtības tiek sniegti pārsvarā automātiski un ar minimālu cilvēka iejaukšanos un ko nav iespējams nodrošināt bez informācijas tehnoloģijām.

Elektroniski sniegti pakalpojumi ir regulas 282/2011 7. pantā minētie pakalpojumi, tai skaitā:

  • tīmekļa vietņu apkalpošana, tīmekļa resursu nodrošināšana, programmu un iekārtu uzturēšana no attāluma;
  • programmatūras piegāde un atjaunināšana;
  • attēlu, teksta un informācijas piegāde un piekļuves nodrošināšana datubāzēm;
  • mūzikas, filmu un spēļu, to skaitā laimes spēļu un azartspēļu, piegāde, kā arī politisku, kultūras, mākslas, sporta, zinātnes un izklaides raidījumu un ziņu piegāde;
  • tālmācība.
     

Svarīgākais
 

Sākor ar 2021.gada 1.jūlijā visā ES ir noteikts kopējs PVN reģistrācijas slieksnis EUR 10000.00, darījumos ar privātpersonām un personām, kuras nav PVN nodokļa maksātājas.

Sasniedzot šo slieksni komersantam ir 2 iespējas

  1. Reģistrēties konkrētajā dalībvalstī, kā PVN maksātājam un veikt PVN samaksu konkrētajā dalībvalstī
  2. Reģistrēties Pievienotās vērtības nodokļa īpašais režīms (OSS- one stop shop), kas ļauj komersantiem deklarēt PVN – kas parasti ir jāmaksā vairākās Eiropas savienības (ES) valstīs – tikai vienā ES līdz ar to komersantam  uzņēmumiem nav jāreģistrējas kā PVN maksātājiem katrā dalībvalstī, kur atrodas tā klienti

Mūsu prāt lietderīgāk Latvijas uzņēmumime reģistrēties VID Oss rēzīmā izmantošanai Latvijā  un reizi ceturksnī iesniegt OSS PVN  deklarāciju, tomēr katrs gadījums ir jāizskata individuāli, piesaistot nozares speciālistus.
 

Latvijas specifika

Uzņēmējam uzsākot e-komerciju ir jāņēm vērā un jārēģistrē VID kā struktūrvienība mājaslapa, e-veikals vai mobilā aplikācija, ja:

  • Minētajos pārdošanas kanālos tiek pārdotas preces vai pakalpojumi;
  • Mājaslapā ir redzamas cenas;
  • Ir apmaksas vai pasūtīšanas iespēja;
  • Majaslapā ievieto citu organizāciju reklāmas banerus vai linkus, un par to saņem samaksu;
  • Pardod preces vai pakalpojumus tirdzniecības platformās, kas pieder kādam citam (Amazon, eBay, Etsy, Mozello u.c.)

Latvijas likumdošana paredz, ka uzņēmumam ir jānodrošina pilna informācija par katru no veiktajiem pirkumiem un jāuzrāda gadījumos, kad to pieprasīs piem. Valsts ieņēmumu dienests, tāpēc ir svarīgi korekti un precīzi apkopot visu informāciju no tirdzniecības platformām un pamatojoties uz to iesniegt korektas nodokļu atskaites – to Jums nodrošinās Euroaudit.
 


Euroaudit piedāvā

Sadarbībā ar Euroaudit grāmatvedības komandu attīstiet  Jūsu e-komercijas biznesu. Mēs saprotam finanšu un grāamtvedības problēmas uzņēmumiem, kas koncentrējas uz e-komerciju, un piedāvājam ieteikumus un atbalstu, lai Jūsu grāmatvedība un finanses būtu kārtībā.

Sniedzot grāmatvedības pakalpojumus mēs pievēršam uzmanību tādiem aspektiem, kā nodokļu plānošana,  regulāra finanšu pārskatu sagatavošana uzņēmuma vadībai kā arī sniedzam ieteikumus kā efektīvi organizēt finanšu dokumentu apriti uzņēmumā. Izmantojot Euroaudit zināšanas un uzlabotos grāmatvedības rīkus, Jūs varēsiet koncentrēties uz sava e-komercijas biznesa attīstību, kamēr mēs rūpēsimies par Jūsu grāmatvedību.

Sadarbojieties ar mums, lai nodrošinātu efektīvu, precīzu un uzticamu grāmatvedības uzskaiti, kas pielāgota jūsu e-komercijas vajadzībām.


 

Kāpēc Euroaudit
 

  • Vairāk kā 5 gadu pieredze darbā ar klientiem, kas strādā tirdzniecības platformās:
     
Amazon.com Ebay Shopify
Etsy Booking.com Airbnb
HobbyHall.fi Kaup24.ee pigu.lt

  • ​Klientu izstrādātie ekomercijas risinājumi (WEB lapas);
  • Elastīga pieeja darbā ar klientu izstrādātajām tirdzniecības uzskaites sistēmām; 
  • Pieredze darbā ar apmaksas sistēmām Paypal, Stripe, Revolut, Currenxie, Binance, Payoneer u.c.;
  • Euroaudit ir izdstrādātas individuālas atskaišu apstrādes sistemas, kas ļauj precīzi, bez kļūdām apstrādāt lielus datu apjomus no tirdzniecības platformām (neatkarīgi no darījumu skaita);
  • Klients pieslēdz Euroaudit tirdzniecības platformā skatīšanās režīmā un vairs neuztraucas par atskaišu sagatavošanu. Euroaudit speciālisti sagatavo un apkopo datus pamatojoties uz ikmēneša informāciju pa tiešo no platformām. Stingri tiek ievērotas visas konfidencialitātes prasības;
  • Euroaudit pamatojoties uz tirdzniecības platformu atskaitēm veic nodokļu aprēķinus  un iesniedz nodokļu atskaites;
  • Euroaudit sadarbojas ar citu ES valstu grāmatvedības pakalpojumu sniedzējiem, sagatavo atskaišu iesniegšanai nepieciešamos datus un informāciju, nodokļu aprēķinus citu valstu uzņēmumiem;
  • Reģistrējam PVN numuru Latvijā, sadarbībā ar partneriem arī Igaunijā un Lietuvā.

Sazinieties ar mums

Tikšanās laikā iepazīsimies, uzklausīsim jūsu vēlmes un vajadzības, lai varētu piedāvāt labāko un atbilstošāko sadarbības modeli.


Paldies, Jūsu pieteikums ir saņemts!

Mēs sazināsimies ar Jums tuvākajā laikā!